Friday 19 August 2011

(M/S 111)

Diterjemah dan dibentangkan oleh : NUR SYUHADA BINTI ABU BAKAR (09BI01065) (SMSU 5B) 

3. Kepentingan Kad Kredit : Kad kredit adalah penting bagi pemegang, dan sumbernya, dan peniaga yang menerima perjanjian itu. 


a) Kepentingan kepada Pemegang Kad kredit : Kita boleh merumuskan kepentingan pemegang kad kredit untuk perkara-perkara berikut : 

1. Meningkatkan status sosial seseorang , seperti yang kita lihat bahawa banyak pemegang kad untuk berbangga di hadapan orang ramai. 

2. Kad kredit memberikan keselamatan dari bahaya kecurian wang atau ancamannya,dan menghalang serangan untuk mendapatkan wang,kerana ia tidak perlu dibawa dalam bentuk wang poket seseorang kerana dia boleh membawa kad ini untuk mendapatkan wang tunai apabila dia mahu. 

3. Memudahkan membayar keperluan kedai-kedai yang berusan dengan kad kredit. 

4. Mudah untuk mendapat wang apabila diperlukan. 

5. Akses kepada banyak perkhidmatan lain termasuk: perkhidmatan telefon antarabangsa, seperti boleh menggunakan telefon yang dia mahu,apabila dia mahu memanggil - panggilan Luar Negeri - tanpa perlu membayar tunai, kerana panggilan dicatatkan pada kad sumber. 

6. Bagi pemegang diskaun di hotel-hotel, restoran, syarikat penerbangan, dan kemudahan perkhidmatan yang lain, seperti yang dipersetujui antara penerbit kad dan institusi-institusi ini untuk memberi diskaun kepada pemegang kad. 

7. Jika membeli tiket penerbangan dengan kad kredit akan mendapat insurans kemalangan yang mgkin berlaku pada masa akan datang. 


sambungan di entry post yang akan datang.......

No comments: